Toimitusehdot

Sailman Store – koko perheen verkkokauppa

Sopimusehdot

Sopimusehdot voimassa 1.6.2011 alkaen.

Sailman Store on Sailman/Northern Yachts Oy Ab:n (Y-tunnus 2366921-7, Paakkistentie 5, 21290 Rusko) ylläpitämä verkkokauppa, joka myy purjehduksessa käytettäviä tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa (joista jäljempänä käytetään nimitystä asiakas). Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme Suomen lakia ja kuluttajansuojalainsäädäntöä.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Sailman Storen ja asiakkaiden välisessä kaupassa.

1. Tilaus
1.1 Tilausta tehdessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.
1.2 Sailman Storen asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Sailman Store sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin.
1.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä noudattamaan tässä sopimuksessa mainittuja sopimusehtoja.
1.4 Asiakas sitoutuu tilauksen jättämisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Sailman Store tilausvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
1.5 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.
1.6 Kaiki Sailman Storen tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tutustu huolella tuotekortissa mainittuihin yksityiskohtaisiin tietoihin. Tuotekortista ilmenee mm. tuotteen soveltuvuus sekä tekniset tiedot.
1.7 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotepaketin sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden aikana takaisin Sailman Storeen (kts. jäljempänä kohta 5.).
1.8 Mikäli asiakas ei ole noutanut saapunutta tuotetta postitoimipaikasta tai noutopisteestä 14 päivän kuluessa, peruuntuu kauppa (kts.kohta 5.9)
1.9 Sailman Store ei vastaa valmistajien sivuilla olevien tietojen oikeellisuudesta.
1.10 Sailman Store varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

2. Hinnat
2.1 Hinnat sisältävät arvonlisäveron 23 %. Toimitamme tuotteet Postin palveluita käyttäen.
2.2 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta senhetkisen hinnan mukaisesti.
2.3 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät tuotekortissa kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on asiakaspalautuksena maksuton, ja palautus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun asiakas on virheen havainnut tai asiakkaan olisi kuulunut virhe havaita.

3. Toimitus
3.1 Sailman Store toimittaa tuotteet asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. Mikäli tuote on kuitenkin tilapäisesti varastosta loppu, ilmoitetaan siitä asiakkaalle tilausvahvistuksessa.
3.2 Toimitamme tilauksia Postin kuljetuksilla Suomeen SmartPOST pakettina, noutopakettina, kirjeenä ja kotiinkuljetuspakettina.

Tarkemmat ehdot löytyvät Itellan kotisivuilta Itella.

4. Maksuehdot
4.1 Sailman Storen tuotteet maksetaan Checkout Finland Oy:n palvelua käyttämällä, jolloin asiakas voi tehdä huolettomasti ostoksia verkossa; ei etukäteismaksuja myyjälle, ei rekisteröitymistä tai luottokorttitietojen luovutusta. Voit varmistaa tuotteen oikeellisuuden ennen maksun siirtymistä Sailman Storelle. Saat rahasi takaisin, mikäli ostostasi ei jostain syystä toimiteta tai vastaanottamasi lähetys ei vastaa tilaustasi. Palvelumme ei maksa sinulle mitään.
Lisätietoa Checkoutista löytyy Checkout Finland Oy:n kotisivuilta Checkoutin kotisivut.



5. Palautus
5.1 Kaikilla tuoteilla on 14 päivän palautusoikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien kaikki postitoimipisteiden aukiolopäivät: viikonloput ja pyhäpäivät, kuitenkin poislukien noutopäivä).
5.2 Noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on postista lunastettu, esimerkiksi postin kuitin avulla.
5.3 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen huolella samalla tavalla kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen tuotetta menettämättä palautusoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön.
5.4 Palautusoikeus ei koske tuotetta, jota on käytetty.
5.5 Palautettaessa tuote on myös palautettava mahdolliset tuotteen mukana saadut ilmaislahjat. Ilmaislahjoja ei voi vaihtaa. Ilmaislahjoja ei voi palauttaa, jos samalla ei palauteta varsinaista tilattua tuotetta.
5.6 Tuotepalautukset on tehtävä aina:
a) Alkuperäisessä tai samanlaisessa paketissa, missä tuote on asiakkaalle lähetetty (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä.
b) Mukana kopio kuitista.
c) Mukana palautuslomake täytettynä (tulee lähetyksen mukana).
d) Viimeistään 14 päivän kuluessa noutohetkestä.
5.7 Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on jätetty asianmukaisesti pakkaamatta. Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on Sailman Storen tai Postin vastuulla.
5.8 Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset tulee aina tehdä kirjallisesti (esim. sähköpostilla). Asiakkaan tulee ilmoittaa Sailman Storelle tilinumero, johon asiakkaan maksama rahasumma palautetaan. Rahasumman palautus suoritetaan kohtuullisen ajan kuluessa siitä kun tavara on palautunut Sailman Storeen ja tarkastettu, että tuote on asianmukainen.
5.9 Jos (poikkeustapauksessa) hyväksymme myyntikelvottoman, puutteellisen, palautusajan ylittävän tai noutamatta jätetyn tuotteen palautuksen, veloitamme omia kuluja kuitenkin vähintään 30 % tuotteen hinnasta.

6. Takuu
6.1 Kaikilla tuotteillamme on kuluttajansuojalain mukainen yhden vuoden takuu. Takuu on myyjän tai aikaisemman myyntiportaan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu Sailman Storen velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.
6.2 Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä ja kestää kuitissa määritellyn ajan kuukausina. Tuotteen takuuvaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.
6.3 Takuun piiriin eivät kuulu ulkoisten esineiden aiheuttamat vauriot.
6.4 Takuu ei kata tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan asennusvirheitä taikka tuotteiden normaalia kulumista.
6.5 Kuluttajansuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajan kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
6.6 Takuupalautukset on tehtävä aina:
a) Alkuperäisessä tai samanlaisessa paketissa, missä tuote on asiakkaalle lähetetty, hyvin pakattuna ilman turhia merkintöjä.
b) Mukana kopio kuitista.
c) Mukana takuupalautuslomake täytettynä (tulee lähetyksen mukana).
6.7 Kaikki takuupalautukset lähetetään tai tuodaan Sailman Storeen, Paakkistentie 5, 21290 Rusko.
6.8 Takuupalautuksia ei voi lähettää suoraan tuotteen maahantuojalle, jos maahantuoja joku muu kuin Sailman.

7. Ylivoimainen este (force majeure)
7.1. Sailman Storeei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Sailman Storen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

8. Riitojen ratkaisu
8.1. Tästä verkkokauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
Jatka
Valmistajat
Pikahaku
 
Käytä hakusanoja löytääksesi tuotteen.
Edistynyt haku